Tiedämme, mistä CRM:ssä on kysymys.
CRM-vaatimusmäärittelyn tekeminen

CRM-vaatimusmäärittely

 

CRM-vaatimusmäärittely on dokumentti, jonka pohjalta CRM-toimittajat voivat tehdä tarjouksensa. Sen tulee kuvata liiketoiminnan tarpeet, mutta sen tulee olla riittävä myös teknisestä näkökulmasta. CRM-valmentaja osaa kirjata asiakkaansa liiketoiminnasta syntyvät vaatimukset niin, että toimittajat ymmärtävät ne oikein ja iteraatiota tarvitaan vähemmän. Paitsi että hankkeessa säästetään aikaa ja rahaa, jo tässä vaiheessa varmistetaan käyttäjien motivaatio järjestelmän käyttämiseen.

CRM-valmentajalla on valmis konsepti CRM-vaatimusmäärittelyn tekemiseksi. Asiakkaan kanssa pidetään työpajat, jossa käydään läpi, mitä liiketoimintaprosesseja CRM:n avulla on tarkoitus tukea, mitkä tavoitteet CRM:lle asetetaan ja millainen tietotekninen ympäristö asiakkaalla on. Tämän jälkeen vaatimusmäärittely voidaan kirjoittaa.