CRM-trendejä ja mistä aloittaa?

Nykyään kun pitäisi aloittaa mikä tahansa hanke, itse kukin todennäköisesti viettää hetken googlailemalla päästäkseen käsitykseen siitä, missä maailmalla asiassa mennään ja mitä asiantuntijat maailmalla arvioivat alan lähitulevaisuuden trendeiksi. CRM:n ei ole poikkeus: tarjolla on runsaasti listoja siitä, miten aikaansa seuraavien organisaatioiden tulisi kehittää toimintaansa voidakseen vastata asiakkaidensa odotuksiin ja pysyäkseen kilpailussa mukana, ja mitkä teknologiat tulevat kuumiksi kiinnostuksen kohteiksi.


Tässä pari linkkiä, osa hieman tekniikkavetoisempia ja osassa asiakas-ja bisnesnäkemystä enemmän:

Kaikilla paikkansa ja merkityksensä. Kehitys kehittyy erilaisiin (trendikkäisiin) kehityslinjoihin perustuen. Joistakin sitten tulee osa arkeamme, joistakin ei, mutta etukäteen ei kokeilematta voi olla varma asioiden toimivuudesta käytännössä.

Oleellisinta kuitenkin olisi se, että CRM-hankkeeseen ryhtyvä organisaatio tunnistaa oman tilanteensa ja valmiutensa CRM:n kehittämineen. CRM-valmentaja voi auttaa tässä–kehittämämme CRM-testi on nopea ja tehokas tapa nostaa esiin ja priorisoida oikeat kehityskohteet.

Ajan hermolla on syytä pysyä, mutta maailmassa on joitakin pysyviä perustotuuksia. Yksi sellainen on, että kun toimivaa ja tuottavaa halutaan saada aikaan, toteuttamiseen pitää uhrata aikaa ja resursseja järjellisessä suhteessa tavoiteltaviin hyötyihin. Pikavoittoja voi metsästää, mutta niitä on tarjolla suurin piirtein samalla todennäköisyydellä kuin lottoarvonnassa. Kehitystyön tavoitteiden saavuttamiseksi paremmalla todennäköisyydellä pitää olla valmis tekemään… työtä!

Jätä kommenttisi

Scroll to top