Tiedämme, mistä CRM:ssä on kysymys.
Mitä hyötyjen saavuttaminen edellyttää?

We’ve spent the last 30 years focusing on the T in IT,
and we’ll spend the next 30 years focusing on the I.
-Peter Drucker

Ihmiset, prosessit ja tekniikka—toimiva CRM edellyttää onnistumista kaikilla kolmella osa-alueella. Kyse on siis liiketoiminnan kehittämisestä eikä IT-hankkeesta.

Tekniikka: Käytössä on oikeanlaiset, organisaation CRM-tavoitteita tukevat työkalut, jotka toimivat saumattomasti osana muuta järjestelmäkokonaisuutta.

Prosessit tukevat asiakastyötä ja tekniikka tukee prosesseja. Myynti- ja markkinointityöstä tulee systemaattisempaa ja mitattavampaa, kun saatavilla on laadukasta ja käyttökelpoista asiakastietoa.

Ihmiset: Koko organisaation ymmärrys asiakkuuksista paranee, koska järjestelmien kautta tietoa on saatavilla silloin, kun sitä tarvitaan. Järjestelmät helpottavat asiakastiedon käsittelyä ja vapauttavat ihmiset keskittymään itse asiaan: asiakastyön sisältöön ja tuloksen tekemiseen.